niedziela, 11 września 2016

Streszczenia kazań - wprowadzenie

Witam serdecznie na swoim pierwszym w życiu blogu :) 

Mam na imię Zbyszek. Postanowiłem iść z duchem czasu, 
i także mieć swój blog. Zastanawiałem się tylko nad jego tematyką i charakterem... Pomysły były różne, ale zwyciężył jeden - związany z moją pasją słuchania wszelkich kazań dostępnych w internecie. 
  Niby nic takiego - zapewne wiele osób czyni tak samo - z tym, że ja uświadomiłem sobie, jak szybko ich treść ulatuje z pamięci (przynajmniej mojej). A jakże często podczas słuchania myślałem sobie: świetna treść... bardzo budujące przesłanie... kapitalne przedstawienie tematu... co za świeże spojrzenie na tak dobrze znaną kwestię..
  
  Zatem wpadłem na pomysł, aby ponownie wrócić do znanych już kazań (w przyszłości poszukać nowych) i zrobić ich streszczenie! Słowo zapisane jest trwalsze niż usłyszane, wobec tego, pomyślałem, że takie streszczenia kazań to doskonała pomoc w zapamiętaniu głównych myśli - co nie tylko mnie, ale i innym może się przydać w duchowym wzrastaniu i patrzeniu na Zbawcę, którym jest Jezus Chrystus!

I tak oto zakładam bloga o wszystko mówiącej nazwie 
Streszczenia kazań
To będzie nietypowy blog - prowadzony w celu UCHRONIENIA OD ZAPOMNIENIA najważniejszych myśli z chrześcijańskich kazań. 

  Pośród wielu blogów nie napotkałem takiego, który by miał tego typu charakter. Nie chcąc powielać tych, które np. omawiają treść konkretnych Ksiąg biblijnych, lub tylko wybranych wersetów, albo komentują świat z punktu widzenia chrześcijanina, podejmuję się chyba dość nietypowego blogowania, którego celem jest przybliżanie treści wartościowych kazań, z ich pisemnym streszczeniem - do którego w dowolnym momencie można będzie zajrzeć, i szybko sobie przypomnieć główne przesłanie (nie "tracąc czasu" na słuchanie od początku).

  Wobec tego wkrótce zapraszam do premierowego streszczenia pierwszego kazania... 
a potem to już będzie z górki - to znaczy z kazalnicy ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz